Posted by Optimizare & Promovare

Optimizarea pentru Yahoo

La inceputul internetului, Yahoo! a fost cel mai well loved motor de cautare. Când Google a sosit, rezultate sale de cautare extrem de precise l-au facut motorul de cautare preferat. Cu toate acestea, Google nu este singurul motor de cautare si se estimeaza ca aproximativ 20-25% din cautari sunt efectuate cu Yahoo! Un alt jucator major pe piata este MSN, ceea ce înseamna ca SEO profesionistii nu-si pot permite sa optimizeze doar pentru Google, ci trebuie sa tina cont de specificul de celelalte doua motoare (de Yahoo! Si MSN), de asemenea.

Optimizarea pentru trei motoare de cautare în acelasi timp, nu este o sarcina usoara. De multe ori comunitatea SEO a fost nevoita sa creada ca algoritmul de pe Yahoo! a fost în mod deliberat opus de algoritmului Google, deoarece paginile înalt clasate în Google nu se gaseau în Yahoo! si vice-versa. Iar încercarea de a optimiza un site pentru ambele motoare de cautare duce, de obicei, la inlaturarea acestuia din amandoua.

Desi nu exista nici o îndoiala ca algoritmi celor doua motoare de cautare sunt diferiti, deoarece ambele sunt in continua schimbare, nici una dintre ele nu este pusa la dispozitia publicului de catre autori iar detaliile despre modul în care fiecare din aceste motoare functioneaza sunt speculatii bazate pe probe – teste de încercare pentru anumite cuvinte cheie. Mai mult, având în vedere frecventa cu care sunt schimbati algoritmii, nu este posibil sa tinem pasul cu fiecare schimbare usoara a acestora, chiar daca detaliile de functionare ale acestora sunt cunoscute oficial. Dar stiind diferente de baza dintre cele doua ne sunt ajutor pentru a obtine o mai buna clasare.

Yahoo! WebRank

În urma exemplului Google, Yahoo! a introdus o bara de instrumente (toolbar) care colecteaza anonim statistici despre siturile parcurse de vizitatori; astfel, siturile sunt catalogate de catre Yahoo! si in functie de cat de populare sunt acestea. Cu cât este mai mare valoarea, cu atat situl respectiv este considerat mai well loved si, evident, mai valoros.

Desi WebRank si pozitionarea în rezultatele de cautare nu sunt direct corelate, exista o dependenta între ele – site-uri cu un grad ridicat de WebRank tind spre o pozitie mai mare decat site-urile comparabile dar cu WebRank mai mic.

Valoare WebRank ca si masura a calitatii unui sit este discutata de multe ori în comunitatile SEO si, în general, opinia este ca acest WebRank nu este relevant ca masurare a rank-ului unui sit. Cu toate acestea, unul dintre beneficiile WebRank este ca alerteaza Yahoo! Slurp ca o noua pagina a aparut, astfel, invitându-l s-o indexeze, daca nu este deja in Yahoo! Indexul de cautare.

Atunci când Yahoo! bara de instrumente a fost lansata, în 2004, ea continea o pictograma ce afisa WebRank-ul paginii care era deschisa in browser. Mai târziu aceasta facilitate a fost eliminata, dar înca mai exista utilitare de pe Web care permite de a verifica WebRank de o anumita pagina.

Post a Comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *