Posted by Optimizare & Promovare

Recomandari SEO de la google

Pentru ca site-ul dvs. să fie bine clasat rezultatele căutărilor, este vital să vă asiguraţi că acesta poate fi accesat de crawlere şi indexat de motoarele de cautare în mod corespunzător.
Dacă un site a fost penalizat, este posibil să nu mai apară în rezultatele de pe Google.ro sau de pe oricare dintre site-urile partenere ale motorului de căutare Google. Unele dintre aceste practici sunt enumerate mai jos:

  • Text şi linkuri ascunse
  • Deghizare, redirecţionări Javascript mascate şi pagini de intrare
  • Scheme de linkuri
  • Interogări automate
  • Supraîncărcare cu cuvinte cheie
  • Conţinut duplicat
  • Conţinut original redus sau inexistent
  • Domenii parcate
  • Linkuri plătite

Text şi linkuri ascunse

Textul şi linkurile ascunse din conţinut pot face ca site-ul dvs. să fie perceput ca nedemn de încredere, deoarece prezintă diferit informaţiile pentru motoarele de căutare decât pentru vizitatori. Textul (cum ar fi cuvintele cheie excesive) poate fi ascuns în mai multe moduri, inclusiv:

  • Utilizând text alb pe fond alb
  • Incluzând text în spatele unei imagini
  • Utilizând CSS pentru a ascunde textul
  • Setând dimensiunea fontului la 0

Linkurile ascunse sunt linkuri care sunt destinate accesării cu crawlere de Googlebot, dar nu pot fi citite de către persoane deoarece:

  • Linkul conţine text ascuns (de exemplu, culoarea textului şi a fondului sunt identice).
  • A fost utilizat un şablon CSS pentru a crea hyperlinkuri mici, de mărimea unui pixel.
  • Linkul este ascuns într-un caracter mic, de exemplu, o cratimă în mijlocul unui paragraf.

Dacă se consideră că site-ul dvs. conţine text şi linkuri ascunse cu intenţia de a induce în eroare, site-ul poate fi eliminat din indexul Google şi nu va apărea în paginile cu rezultate ale căutării. Când evaluaţi site-ul pentru a vedea dacă include text sau linkuri ascunse, căutaţi orice element care nu este uşor de văzut de către vizitatorii site-ului. Există text sau linkuri numai pentru motoarele de căutare şi nu pentru vizitatori?

Dacă utilizaţi text pentru a descrie ceva la care motoarele de căutare nu au acces – de exemplu, Javascript, imagini sau fişiere Flash – reţineţi că acelaşi lucru li se poate întâmpla şi multor vizitatori care utilizează programe de citire a ecranului, browsere mobile, browsere fără plug-in-uri şi conexiuni de viteză mică, aceştia neputând vizualiza respectivul conţinut. Utilizarea de text descriptiv pentru aceste elemente va îmbunătăţi accesibilitatea site-ului dvs. Puteţi să testaţi accesibilitatea dezactivând Javascript, Flash şi imaginile din browserul dvs. sau utilizând un browser numai pentru text, cum ar fi Lynx. Iată câteva sfaturi pentru a face accesibil site-ul dvs.:

  • Imagini: utilizaţi atributul ALT pentru a furniza text descriptiv. Suplimentar, vă recomandăm utilizarea unei legende care să poată fi citită de utilizatori şi text descriptiv în jurul imaginii.
  • Javascript: plasaţi acelaşi conţinut din Javascript într-o etichetă NOSCRIPT. Dacă utilizaţi această metodă, asiguraţi-vă că întregul conţinut este exact aceleaşi cu cel din Javascript şi că acest conţinut este afişat pentru vizitatorii care nu au Javascript activat în browserul lor.
  • Videoclipuri: includeţi în HTML text descriptiv despre videoclipuri. De asemenea, puteţi să luaţi în considerare furnizarea unor transcrieri.

Dacă găsiţi text sau linkuri ascunse pe site-ul dvs., vă recomandăm să le eliminaţi sau, dacă sunt relevante pentru vizitatorii acestuia, să le faceţi mai uşor de observat.

Deghizare, redirecţionări Javascript mascate şi pagini de intrare

Deghizarea

Deghizarea se referă la practica de a prezenta conţinuturi sau adrese URL diferite pentru utilizatori şi pentru motoarele de căutare. Prezentarea de rezultate diferite pe baza valorilor User Agent poate face ca site-ul dvs. să fie perceput ca înşelător şi să fie eliminat din indexul Google.

Iată câteva exemple de deghizare:

  • Difuzarea unei pagini de text HTML pentru motoarele de căutare, în timp ce utilizatorilor li se afişează o pagină cu imagini sau Flash.
  • Difuzarea unui conţinut diferit pentru motoarele de căutare decât pentru utilizatori.

Dacă site-ul dvs. conţine elemente care nu pot fi accesate de crawlerele motoarelor de căutare (cum ar fi fişierele media complexe, altele decât Flash, JavaScript sau imagini), nu trebuie să furnizaţi conţinuturi deghizate pentru motoarele de căutare. De fapt, trebuie să luaţi în considerare şi vizitatorii care nu pot să vizualizeze aceste elemente. De exemplu:

  • Furnizaţi text ALT care descrie imaginile pentru vizitatorii care au cititoare de ecran sau care au imaginile dezactivate în browserele lor.
  • Furnizaţi conţinuturile în format text pentru JavaScript într-o etichetă NOSCRIPT.

Asiguraţi-vă că furnizaţi acelaşi conţinut în ambele elemente (de exemplu, furnizaţi acelaşi text în JavaScript şi în eticheta NOSCRIPT). Includerea de conţinut substanţial diferit în elementul alternativ poate determina Google să ia măsuri în privinţa site-ului.

Redirecţionări JavaScript mascate

Când Googlebot indexează o pagină care conţine JavaScript, Googlebot va indexa acea pagină, dar nu va putea să urmărească sau să indexeze niciun link ascuns în JavaScript. Utilizarea JavaScript este o practică Web absolut legitimă. Cu toate acestea, utilizarea JavaScript cu intenţia de a induce în eroare motoarele de căutare nu este o acţiune legitimă. De exemplu, plasarea de texte diferite în JavaScript faţă de cele dintr-o etichetă NOSCRIPT încalcă regulamentul nostru pentru webmasteri, deoarece afişează conţinut diferit pentru utilizatori (care văd textul bazat pe JavaScript) şi pentru motoarele de căutare (care văd textul bazat pe NOSCRIPT). De asemenea, se încalcă regulamentul pentru webmasteri prin introducerea unui link în JavaScript, care redirecţionează utilizatorul spre o altă pagină, cu intenţia de a-i arăta acestuia o pagină diferită de cea pe care o vede motorul de căutare. Când un link de redirecţionare este înglobat în JavaScript, motorul de căutare indexează pagina iniţială în loc să urmeze linkul, în timp ce utilizatorii sunt conduşi spre ţinta redirecţionării. Ca şi deghizarea, această practică este înşelătoare, deoarece afişează conţinuturi diferite pentru utilizatori şi pentru Googlebot şi poate conduce vizitatorul în altă parte decât cea în care a intenţionat acesta să ajungă.

Reţineţi că simpla plasare a linkurilor în JavaScript nu este înşelătoare. Când examinaţi codul JavaScript din site-ul dvs. pentru a vă asigura că respectă regulamentul nostru, luaţi în considerare intenţia.

Reţineţi că, deoarece, în general, motoarele de căutare nu pot să acceseze conţinutul secţiunii JavaScript, linkurile legitime din JavaScript le vor fi probabil inaccesibile (ca şi vizitatorilor fără browsere cu Javascript activat). În schimb, aţi putea să menţineţi linkurile în afara codului JavaScript sau să le reproduceţi într-o etichetă NOSCRIPT.

Pagini de intrare

Paginile de intrare sunt în mod obişnuit seturi mari de pagini de slabă calitate, în care fiecare pagină este optimizată pentru un anumit cuvânt cheie sau pentru o anumită expresie. În multe cazuri, paginile de intrare sunt scrise în vederea obţinerii unei clasări bune pentru o anumită expresie, dar acestea îi conduc apoi pe utilizatori către o singură destinaţie.

Indiferent dacă sunt repartizate pe mai multe domenii sau plasate într-un singur domeniu, paginile de intrare tind să îi agaseze pe utilizatori şi încalcă regulamentul nostru pentru webmasteri.

Scopul Google este să furnizeze utilizatorilor cele mai bune şi mai relevante rezultate ale căutării. Prin urmare, ne preocupă practicile care sunt destinate să manipuleze motoarele de căutare şi să inducă în eroare utilizatorii prin direcţionarea acestora către alte site-uri decât cele selectate de ei şi care furnizează conţinut destinat numai motoarelor de căutare. Google poate lua măsuri împotriva site-urilor de intrare şi a altor site-uri care utilizează astfel de practici, efectuând inclusiv eliminarea acestora din indexul Google.

Scheme de linkuri

Clasarea site-ului dvs. în rezultatele căutării Google este parţial bazată pe analiza site-urilor care au linkuri către dvs. Pentru evaluarea dvs. se iau în calcul cantitatea, calitatea şi relevanţa acestor linkuri. Site-urile care au linkuri către dvs. pot furniza un context privind subiectele de pe site-ul dvs. şi pot indica popularitatea şi calitatea acestuia. Cu toate acestea, anumiţi webmasteri se angajează în scheme de schimburi de linkuri şi construiesc pagini partenere exclusiv pentru linkurile încrucişate, indiferent de calitatea linkurilor, a surselor şi de impactul pe termen lung pe care acestea îl vor avea asupra site-urilor lor. Aceasta încalcă Regulamentul Google pentru webmasteri şi poate afecta negativ clasarea site-ului dvs. în rezultatele căutării. Exemplele de scheme de linkuri pot include:

  • Linkuri make pentru a manipula funcţia PageRank
  • Linkuri către autorii de spam sau site-urile rău intenţionate de pe Web
  • Linkuri reciproce excesive sau schimburi de linkuri excesive („Creează un link către mine şi voi crea un link către tine”.)
  • Cumpărare sau vânzare de linkuri care contribuie la PageRank

Cea mai bună modalitate de a determina alte site-uri să creeze linkuri relevante către site-ul dvs. este să creaţi conţinut unic, relevant, care poate câştiga rapid popularitate în cadrul comunităţii de pe Internet. Cu cât este mai util conţinutul dvs., cu atât mai mari sunt şansele ca altcineva să considere conţinutul respectiv valoros pentru cititorii săi şi să creeze un link către el. Înainte de a lua orice decizie, trebuie să vă întrebaţi dacă aceasta va fi în avantajul vizitatorilor paginii dvs.

Nu contează doar numărul linkurilor care fac trimitere la site-ul dvs., ci şi calitatea şi relevanţa lor. Crearea unui conţinut bun este benefică: linkurile sunt de obicei voturi editoriale acordate prin liberă alegere, iar comunitatea de bloggeri poate fi un loc excelent pentru a genera interes.

Interogări automate

Condiţiile de furnizare a serviciilor Google nu permit trimiterea interogărilor automate de niciun fel către sistemul nostru fără permisiunea expresă obţinută în prealabil de la Google. Trimiterea interogărilor automate absoarbe resurse şi include utilizarea oricărui software (cum ar fi WebPosition GoldTM) pentru a trimite interogări automate către Google în scopul influenţării clasificării unui site Web sau a unei pagini Web în rezultatele căutării Google pentru diferite interogări.

Supraîncărcare cu cuvinte cheie

„Supraîncărcarea cu cuvinte cheie” se referă la practica de a încărca o pagină Web cu cuvinte cheie în încercarea de a manipula clasarea unui site în rezultatele căutării Google. Supraîncărcarea paginilor cu cuvinte cheie are ca rezultat o experienţă negativă pentru utilizator şi poate să dăuneze clasării site-ului dvs. Concentraţi-vă pe crearea unui conţinut util, bogat în informaţii, care utilizează cuvinte cheie în mod corespunzător şi în context.

Pentru a rezolva această problemă, examinaţi site-ul pentru a găsi cuvintele cheie utilizate greşit. De obicei, acestea sunt liste sau paragrafe de cuvinte cheie, deseori repetate la întâmplare. Verificaţi cu atenţie, deoarece cuvintele cheie pot fi deseori sub formă de text ascuns sau pot fi ascunse în etichetele titlurilor sau în atributele ALT.

Conţinut duplicat

Conţinutul duplicat se referă, în general, la părţi substanţiale de conţinut dintr-un domeniu sau din mai multe domenii care fie se potrivesc în totalitate cu alt conţinut, fie sunt foarte similare. De obicei, aceasta nu reprezintă o practică înşelătoare în sine. Exemplele de conţinuturi duplicat fără intenţie negativă ar putea include:

  • Forumuri de discuţii care pot genera atât pagini obişnuite, cât şi pagini cu facilităţi minime pentru dispozitivele mobile
  • Articole de magazin afişate sau legate prin mai multe adrese URL distincte
  • Versiuni numai pentru imprimare ale paginilor Web

Dacă site-ul dvs. conţine mai multe pagini cu un conţinut identic în mare parte, există mai multe metode prin care puteţi indica motorului Google adresa URL pe care o preferaţi. (Acest procedeu este numit „indicarea unei versiuni canonice”.)

Cu toate acestea, în unele cazuri, conţinutul este duplicat în mod deliberat pe diferite domenii, în încercarea de a manipula clasările stabilite de motorul de căutare sau de a câştiga mai mult trafic. Practicile înşelătoare ca aceasta pot avea ca rezultat o experienţă neplăcută pentru utilizator, atunci când un vizitator vede aproape acelaşi conţinut repetat în cadrul unui set de rezultate ale căutării.

Google se străduieşte să indexeze şi să afişeze pagini cu informaţii diferite. Această filtrare înseamnă, de exemplu, că, dacă fiecare articol de pe site-ul dvs. are o versiune „normală” şi una pentru „imprimare”, va fi aleasă numai una dintre acestea pentru a fi afişată, în cazul în care niciuna dintre acestea nu este blocată în robots.txt şi nici nu are o metaetichetă NOINDEX. În cazurile rare în care Google percepe conţinutul duplicat ca fiind afişat cu intenţia de a manipula clasările noastre şi de a înşela utilizatorii, vom face modificări corespunzătoare în indexarea şi clasarea site-urilor implicate. Drept urmare, clasarea site-ului poate avea de suferit sau site-ul poate fi eliminat total din indexul Google, caz în care nu va mai apărea în rezultatele căutării.

Există anumiţi paşi pe care puteţi să îi urmaţi pentru a rezolva în mod proactiv problemele cu privire la conţinutul duplicat şi pentru a vă asigura că vizitatorii văd conţinutul pe care îl doriţi.

Conţinutul duplicat de pe un site nu constituie temei de acţiune împotriva site-ului decât dacă se constată că intenţia conţinutului duplicat este de a înşela şi de a manipula rezultatele motorului de căutare. Dacă site-ul dvs. are probleme legate de conţinutul duplicat, iar dvs. nu urmaţi sfaturile afişate mai sus, vom alege noi o versiune a conţinutului care va fi afişată în rezultatele căutării.

Dacă descoperiţi că alt site vă copiază conţinutul prin fragmentarea (însuşirea ilegală şi republicarea) acestuia, este puţin probabil ca aceasta să aibă un impact negativ asupra clasării site-ului dvs. în paginile Google cu rezultate ale căutării. Dacă descoperiţi un caz care este deosebit de supărător, puteţi înregistra o cerere DMCA pentru a revendica dreptul de proprietate asupra conţinutului şi pentru a solicita eliminarea celuilalt site din indexul Google.

Conţinut puţin sau deloc original

Unul dintre cei mai importanţi paşi pentru îmbunătăţirea clasării site-ului în rezultatele căutării Google este să vă asiguraţi că acesta conţine informaţii bogate care includ cuvinte cheie relevante, utilizate corespunzător, care indică subiectul conţinutului dvs.

Cu toate acestea, unii webmasteri încearcă să îmbunătăţească clasarea paginilor lor şi atrag vizitatori prin crearea unor pagini cu multe cuvinte, dar cu un conţinut puţin sau deloc autentic. Google va lua măsuri împotriva domeniilor care încearcă să se poziţioneze mai sus doar prin afişarea de pagini fragmentate sau alte pagini autogenerate, care nu au nicio valoare pentru utilizatori. Exemplele includ:

  • Site-uri afiliate simple: aceste site-uri colectează venituri din plata pe clic (PPC) prin trimiterea vizitatorilor spre site-urile programelor afiliate, oferind utilizatorilor conţinut sau servicii cu valoare mică sau fără nicio valoare. De obicei, aceste site-uri nu au conţinut original şi pot fi site-uri ce înlătură modulele cookie sau şabloane fără conţinut unic.
  • Pagini de intrare: pagini make numai pentru motoarele de căutare
  • Conţinut generat automat: conţinut generat prin programare. Adesea acesta conţine paragrafe de text aleatoare care nu au sens pentru cititor, dar care pot conţine cuvinte cheie pentru căutare.
  • Conţinut copiat: unii webmasteri utilizează conţinutul luat de pe alte site-uri cu reputaţie mai bună, presupunând că mărirea volumului de pagini Web cu conţinut aleatoriu, irelevant, este o strategie bună pe termen lung. Un conţinut pur şi simplu fragmentat, chiar dacă provine din surse de calitate, se poate să nu furnizeze nicio valoare suplimentară utilizatorilor dvs., în lipsa unui conţinut sau a unor servicii suplimentare utile furnizate de site-ul dvs. Merită să vă faceţi timp pentru a crea un conţinut original care să scoată în evidenţă site-ul dvs. Aceasta va face ca vizitatorii dvs. să revină şi va furniza rezultate utile de căutare.

Nu este nicio problemă dacă sunteţi afiliat, atâta timp cât creaţi o valoare suplimentară pentru utilizatori şi produceţi un conţinut valoros, care oferă utilizatorului un motiv pentru a vă vizita site-ul. De exemplu, aţi putea să creaţi recenzii ale produselor, evaluări şi comparaţii între produse.

Domenii parcate

Un domeniu parcat este o pagină substituentă pentru un domeniu care nu este încă dezvoltat ca site Web. Deseori, aceasta este în totalitate legal. De exemplu, un webmaster ar putea afişa „În construcţie” în timp ce site-ul se află în construcţie.

Cu toate acestea, anumiţi webmasteri înregistrează domenii şi le parchează pentru a valorifica paginile respective. De obicei, aceasta se realizează prin umplerea paginilor cu anunţuri în speranţa de a realiza venituri din plata pe clic (PPC).

Aceste pagini parcate nu furnizează valoare pentru cei care caută, prin urmare nu le redăm în rezultatele căutării noastre. Dacă aveţi domenii parcate, activaţi domeniile şi completaţi-le cu conţinut util pentru a le face eligibile pentru a fi indexate şi redate în rezultatele căutării.

Linkuri plătite

Google şi majoritatea celorlalte motoare de căutare utilizează linkurile pentru a determina reputaţia. Clasarea unui site în rezultatele căutării Google este parţial bazată pe analiza acelor site-uri care oferă linkuri către acesta. Analiza bazată pe linkuri este o modalitate extrem de utilă de măsurare a valorii unui site şi a îmbunătăţit semnificativ calitatea căutării pe Web. Atât cantitatea, cât şi, mai vital, calitatea acestor linkuri contribuie la această evaluare.

Cu toate acestea, anumiţi SEO şi webmasteri se angajează în practici de cumpărare şi vânzare de linkuri acceptate de PageRank, indiferent de calitatea acestora, de sursele şi de impactul pe termen lung pe care îl vor avea asupra site-urilor lor. Cumpărarea sau vânzarea linkurilor acceptate de PageRank încalcă regulamentul Google pentru webmasteri şi poate avea un impact negativ asupra clasării unui site în rezultatele căutării.

Nu toate linkurile plătite încalcă regulamentul nostru. Cumpărarea şi vânzarea linkurilor reprezintă o parte normală a economiei Web-ului, atunci când se realizează în scopuri publicitare şi nu pentru manipularea rezultatelor căutării. Linkurile achiziţionate pentru publicitate trebuie să fie indicate ca atare. Aceasta se poate realiza în câteva moduri, cum ar fi:

  • Adăugând un atribut rel=”nofollow” la eticheta <a>
  • Redirecţionând linkurile către o pagină intermediară a cărei apariţie în motoarele de căutare este blocată cu un fişier robots.txt
Post a Comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *